SILA KELIK SAYE ^^

Isnin, 22 Disember 2014

Joint gym.

Assalamualaikum wbt.                               

Post sebelum ni sy ade cite pasal dh berumur baru nk g gym kan.. Oke hari ni nak cite sikit pengalaman saya berfitness. Sebab musabab nk berfitness ni di sbbkn badan dh mula naik. Kaki pun dh mula sakit2. Baru nk sedar diri. 

Dah cuba mkn ubat kurus tapi cam x brp nk jadi. Turun nye sikit tp naik byk bila terlalu bergantung pd ubatan. Fat Burner ni bukan seperti yang dicanangkan. Actually dia cuma buang lebihan kandungan air yang terkandung dalam badan. Fat burner akan buat kita bertambah dahagakan air apabila banyak kandungan air disingkirkan melalui peluh. Tu sebab kita disarankan untuk minum air banyak bila mkn fat burner. Info ni pun dapat dari KEVIN ZAHRI pakar fitness yang hensem tu. hihi.. Finally aku realise yang segala pills, lotion sapuan tu tak membantu apa-apa dalam proses pengurangan berat badan, 

Bermula la episod angan2 nk g gym. Actually dh lama nak pergi gym tp xde geng plus x tau bape fee nye. Mana la tau kot mahal sangat kann. Jadi kuat sgt nk joint sbb ade geng. Permulaan tu ikut2 je entry fee tu aku bayar yg walk in RM25/2 hr sekali dgn sauna. Bila rasa cam ok jer aku tekad nk masuk member ship. Bayaran Registration RM 128.00. Monthly pun RM128.00. Pakej ni utk gym dan sauna/steamer sekali. VIP PAKEJ.  Sebulan pas aku register naik plak RM10. Huhu. Nk kurus punye pasal aku tutup mata jer. Yg best nye gym tempat aku g ni dia saperatekn between men and women. So xde la malu2 sgt nk work out. Cuma malu bila tengok minah-minah yang dah sedia kurus tu.. ermmm hilang sikit keyakinan diri tapi..... tekad mengalahkan segalanya. cewahhh. One day aku akan dapat shape cam dia gakk.. (sedapkan hati huhu..)

Permulaan nak mulakan gym agk sakit gakla.. Lagipun kita dah biasa selesa. Malas nak gerak-gerakkan badan. Tak nak penat-penat nak relaks jer.. Malas peluh-peluh nak wangi jerr.. itu lah saya ! hihi..

TAPI.... semua tu kena buang sbb nak kurus terpaksa la sakit-sakit sekarang daripada kita sakit dikemudian hari. Lets your body suffer for 60min if you don't want your body suffer in future. 

Nanti di post akan datang saya akan share kan ape work out yang saya buat. Brp saya loose weight lepas 3bulan berfitness.

Tunggu!!..

Jumpe lagi.

Anyoung!  


Tiada ulasan:

Catat Ulasan