SILA KELIK SAYE ^^

Sabtu, 28 Februari 2015

LOTTE WORLD ADVENTURE PARK


Assalamualaikum...

Jom sambung lagi entry ke Korea kita!!


Hari ke 5 kami!! ehh bukan kami aku yang betulnye.. Actually aku dah set nak bawak dia org g Lotte World Theme Park. Malam sebelumnya dah janji dengan Korean  friend aku dia akan bawak kami jenjalan. Ticket aku dah siap-siap mintak Richard Oppa (tour guide masa 2nd day) belikan. Harga tiket yg asalnye Won 40,000 seorng aku dapat Won 30,000 jer..murah ooo  So Oppa akan tggu kami dekat Lobby Lotte Hotel. Dan Korean Friend aku tunggu kt Subway Station. Janji kul 10.00 pg camtu.  Ermm aku tak habaq kat depa awai2 hihi.. pagi tu baru kalut bgtau. Apa lagi hingaqq dan kalut la nak bersiap. Janji kul 10.00 kita org kul 9.15 pg baru nak keluar rumah. Huhuu..

Lotte World Theme Park http://global.lotteworld.com/app/attrctn/list.asp?cmsCd=CM0196 boleh tengok kat Link ni.. 

Actually tempat ni agak jauh dari tempat stay kami. Kami kena naik subway dari Itaewon Station ke Sindang dan exchange train ke Jamsil. Mengambil masa lebih kurang 1jam la nak sampai ke tempat yang kami tujui. Keluar rumah 9.15 so kami sampai dah 10.30 setengah hoho.. Biasa la janji melayu kita kan.. Dia org yang aku janji sharp pukul 10.00 dah menunggu. Bagus sikap Korean ni. Tak lambat dan tak cepat sangat memang sangat tepati waktu. 

Sampai kat Jamsil Subway exit no. 4 aku cari-cari Korean Friend aku yg aku jumpa kat alam maya je selalu. Dia la satu-satu kawan yang sangat membantu aku dalam percutian aku dan friend ke Korea. Aku byk refer apa-apa yg aku nak tau dari dia.. Dari ramai-ramai yg aku cari dia jer yang boleh di harap haha.. yang lain tu macam takkk jerr. macam sombong jerr.. Memang Korean susah sikit kita nak approach. So pandai-pandai la kalau nak cari kawan Korea ni. Nak cari Malaysian yang dok sana hmm.. adala tapi kebanyakan student, tak boleh la nak kacau study dia orgkan.. Masa mula-mula dulu ada la mintak tolong satu mamat ni... memang nama dia mamat haha.. femes gak budak ni. Penah masuk rancangan reality show kat Korea. Mula-mula dia cakap ok tp bila inbox kt IG dia , dia senyap jerr.. macam ckp ngan spender haha..  (Ni ayat kita org kat opis. Klu yg buat derkk je kita panggil dia spender. kikiki.)  Tapi takpe aku positif jer mungkin dia sibuk dgn aktiviti tahun akhir dia kat U. Tak pelaaa. Benda dah lepas dan nasib laaa ade si Harry ni yang nak menolong aku. 

So Harry pun bawak kita org pegi cari Richard Oppa kat Lobby Lotte Hotel. Lepas borak-borak lebih kurang dengan Oppa kita org pun memulakan pengembaraan ke Lotte World Theme Park.. Wahhh terasa keterujaanya dari jauhh dah dengar suara girls yg screamm nak pecah tekak. Harry pun first time masuk sini dia kata..hihi. 

Cuaca sangat sejuk pagi ni kata Harry hari nak hujan. OMG ye ke habiss laa. Tapi kami terus kan jugak sementara belum hujan. Kami cuba dua jenis permainan yg agak extreme. Gyro Drop dan Gyro Spin. Jujur aku bagitau kat sini aku cuma penah naik runaway train yg kat Sunway tu dgn kincir yg besar dan Taming Sari. Tak penah lagi cuba yg terlalu extreme. Hmm masa ni la nak mencuba. Tapiiiii.. nak menunggu giliran tu teramattlahhhhhh panjang. So kami naik dua benda tu jer.. Betul-betul menjana adrenalin. Huhu.. Bestt
      


Selain dari naik Gyro drop dan Gyro Spin kami  masuk tgk 3D video dan naik boat aladdin story. Ada banyak gak Vidz yang kami ambil tapi entah macam  mana nak attach pun tak tahu. huhu. Boleh cuba tgk kat link yng aku attached yer...
  






Kami singkatkan explore ke Lotte Theme Park sebab hujan nak turun dan dah tengah hari kami kena isi perut yang dah kebulur. Sila la tengok pics yg sempat kami snap. 


Pic Snap dr handphone Harry. Suke tau
amik pic2 gini. Belum standby lagi dia dh snap.

Khajaa!!
Dalam train.

Ni macam tak penah jumpe setahun gamak nye!!






Standby naik Gyro Drop.


Cantikk!!


Tak boleh bla betul belum ready lg dah snap! Tengok Harry
dengan muka slumber die jer. haha 

Nak hujann!!











Lepas bersuka ria kat Lotte World Theme Park kami ke Garak Market untuk makan. Sambung Entry next yer.. 

Anyoung!!






Tiada ulasan:

Catat Ulasan