SILA KELIK SAYE ^^

Jumaat, 30 Januari 2015

LUKA


Luka itu masih berdarah. 
Masih merah. 
Walau dihati aku memaafkan mu namun 
fikiranku anggotaku tak bersatu melahirkan kemaafan di wajahku.

Tahu berapa lama ku simpan? 
Tahu berapa lama aku memikirkan? 
Terlalu lama. 
Cukup lama hati aku menyimpan rasa ini.

Bodohkah aku pada pandanganmu?  
Masih aku ingat setiap lirik mata mu dulu. 
Pandangan ku penuh rasa kasih sayang namun pandangan mu 
seolah mentertawakan aku.

Aku bodoh!! Aku bodoh! Terlalu percaya kata-katamu.

Kini kau kembali memohon kemaafan. 
Setelah bertahun kau kembali. 
Apa mahu mu? Sekadar memohon kemaafan?

Maafkan aku mulutku berkata ya, 
namun penggerakkanku menidak. 
Mana mungkin aku tega menentang mata mu.  

Aku butuh waktu. Aku perlu memujuk diri aku.  
Maaf aku teman!! 
Harap diri mu bersabar andai tiap pertanyaan mu berbalas sepi.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan